Hair.dk Danmarks bedste hår og mode portal
arrow
dotted_line

banner


dotted_line


L’Oréal Professionel kombinerar sin passion för mode med banbrytande teknologi för att kunna erbjuda dig en rad högt utvecklade produkter som tillfredställer dina behov.

Kérastase är förstklassig lyxig hårvård när den är som bäst, och sedan 1964 har L'Oreal Advanced Research valt den mest avancerade tekniken till Kérastase Collection.

TIGI strävar efter att överträffa förväntningarna och samtidigt bekräfta vilka de är. Bed Head är till för de trendiga, nyskapande och unga, Catwalk är till för de klassiska, eleganta, stilrena och S-faktor, som är en lyxhårvårdsserie.

Matrix är ett av USA’s ledande märke inom hårvårdsprodukter. Det grundades redan under 1980-talet av Arnie och Sydell Miller,

Farouk Systems fantastiska hårvårdsprodukter är baserat på silkesproteiner från silkeslarvens kokonger. Biosilk erbjuder en komplett rad av produkter till alla hårtyper och behov, som rensar, vårdar och stylar.

Med Sassoon Professional har Sassoon Creative Team utvecklat en holistisk serie av hårvårds- och stylingprodukter som lever upp till Sassoons filosofi om att arbeta med hår i dets naturliga tillstånd,

System Professional erbjuder individuella hårvårdsprodukter till utvalda salonger över hela världen. Resultatet av intensiv forskning har lett till ett speciellt anpassat hårvårdskoncept.

Wella är en förande leverantör av hårvårds- och stylingprodukter till frisörer. De utvecklar ständigt nya produkter i tätt samarbete med frisörerna.

HH Simonsen har omfattande erfarenhet inom frisörbranschen och levererar en mängd olika produkter till frisörsalonger, dessutom har de också gjort vissa produkter till konsumenter.

Den fantastiska KEVIN.MURPHY serien har utvecklas av mannen med samma namn, Kevin Murphy, en av världens mest kända stylister.

Label.m är Toni & Guy’s prestigefyllda serie som utvecklats uteslutande av Toni & Guy’s Artistic team i London. Label.m = Mascolo, som är Toni & Guy’s efternamn!

Scruples har i över 25 år tillhandahållit ett omfattande utbud av vårdande produkter till alla typer av hår.

Australiensiska hårvårdsprodukter med allt från vårdande produkter till unika produkter för extrem hårstyling.

American Crew är marknadsledare inom hårvax. American Crew erbjuder en professionell serie av exklusiva vax till män och varumärkets passion ligger i deras engagemang till groomingprodukter.

Maria Nila Stockholm erbjuder lyxig färgvård till frisörer i hela världen. Allting framställs i fabriken belägen i Sverige.

Framesi är en italiensk producent av unika hårvårdsprodukter. Produkterna skapas som en kombination av italienska traditioner och avancerad teknik.

Alterna är ett av marknadens lyxigaste hårvårds- och stylingvarumärken.

d:fi är en produktserie som komplimenterar det oförutsägbarta modet som ständigt förändras.

Orofluido är lyxiga och läckra produkter för vård av ditt hår.

KC Professional finns hos Headbrands Sverige.

Goregous finns hos Headbrands Sverige

Bella Nova finns hos Headbrands Sverige.

If you love your haircolour, choose no other.

Dreadheads förhandlar allt för dig som har eller önskar att få dreadlocks.

Pungvax från Dick Johnson. En superpopulär och viral produkt! Pungvax är en rolig produkt, men inte ändå en vits.



11-21-2017 13:50 Læs artiklen på Dansk 
Färg och förändring på Bonbon i Göteborg

Färg och förändring på Bonbon i Göteborg

I den trendiga stadsdelen Linné i Göteborg har Ida och Rebecka på kort tid byggt upp ett rykte som attraherar både kunder och personal. Efter att ha känt ett behov av att expandera med en till salong hittade de den perfekta lokalen, i samma hus.

På hörnet, där Tredje Långgatan och Linnégatan korsar varandra, ligger Bonbon. I samma hus, fast lite längre upp på Linnégatan ligger också Bonbon.

- Vi föreslog för hyresvärden att vi kunde bygga en tunnel mellan salongerna men han sa nej, skrattar de båda ägarna Ida Karlsson och Rebecka Hällström.



Hålla ihop gänget

Att öppna en till salong i samma område som den första är inte helt vanligt. Att öppna en till i samma hus är ännu mer ovanligt.

- Vi hade ju en plan redan när vi öppnade vår första salong för fem år sedan om att vi så småningom ville öppna en till, berättar Ida. Vi ville inte ha för långt mellan ställena för att kunna hålla ihop gänget som jobbar i salongerna. Att det skulle bli riktigt så nära var dock inte planen från början. Efter att ha tittat på olika lokaler runt om i stan såg de att källarlokalen på Linnégatan var ledig. De hade aldrig förr varit inne i den men den hade precis det de letade efter.

- Vi letade efter en lokal med samma känsla som den första, så att det inte skulle kännas som en stor kedja, säger Ida. Den här lokalen låg i källaren, hade väggar med tegelsten och konstiga vinklar och vrår, precis som salongen på Tredje Långgatan. Den kändes Bonbon, helt enkelt!


Att byta ut och förnya

Namnet Bonbon betyder ”bra bra” på latin och det ligger rätt i munnen. Den grafiska profilen avslöjar inte att det är en frisörsalong, vilket är ett medvetet val av Ida och Rebecka. Förutom att vara just en frisörsalong har de även samarbete med olika fotografer och klädmärken som de arbetar för. Ibland säljer de även konst, smycken och kläder i salongerna.

- Vi försöker att byta ut och förnya salongen hela tiden, både för personalens och kundernas skull, säger Rebecka. Tidigare hade vi väggmålningar och tavlor som vi bytte ut varje halvår tillsammans med små detaljer som är enkla att förändra. Service är när man får något som man inte räknar med. Istället för att alltid bjuda på chokladpraliner bakar jag ibland macarons och ibland får de popcorn.

Entreprenörskap präglar vardagen

De två ägarna har båda många idéer och är inte rädda för att konkretisera dem. Till exempel kunde de inte hitta några arbetsstationer som passade in i deras vision om hur inredningen skulle se ut i den nya salongen. Då beslutade de sig för att designa sina egna.

- Det är mycket att tänka på, bland annat när det kommer till material, säger Ida. Det ska vara praktiskt, hållbart och lätt att torka av. Där är det ju en fördel att vi har jobbat så mycket tidigare så att vi vet vad vi behöver och vad som fungerar i vardagen. 

Rebecka fyller i:

- Vi stod hemma vid köksbordet och föreställde oss de olika måtten och vad vi ville ha, berättar Rebecka. Det är många som har frågat om dem så vi kommer faktiskt att utveckla en liten kollektion som man också kommer att kunna köpa via oss.



Dynamiken är viktig

Ida och Rebecka hyrde stol tillsammans i en salong när de kom på idén att de ville öppna en egen salong.

- Vi började prata om allt som vi skulle gjort annorlunda om vi drev salongen själva, berättar Ida. Vi ville ha ett nära team, där alla är med och påverkar.

Inför varje anställning får den som ansöker provjobba i båda salongerna en eller två dagar. Då handlar det inte bara om att visa att man är en duktig frisör, även dynamiken i gänget är viktig.

- När vi anställer någon ny så får alla vara med och bestämma, berättar Rebecka. Efter två dagar känner man ofta av personligheten och känns det inte helt okej för alla så har vi inte gått vidare med den personen. Därför har vi inte heller några konflikter frisörerna emellan. Förutom att teamet ska fungera tillsammans håller Ida och Rebecka enskilda utvecklingssamtal med sina anställda. De lägger stor vikt vid att alla ska få möjlighet att öka sina kunskaper inom det som intresserar dem. Eftersom de är i en expansionsfas finns det många olika områden att utvecklas inom och de båda ägarna är inte rädda för att dela med sig av ansvaret.


Färgnörderi

Till en början var Rebecka och Ida ensamma i salongen. Nu är de hela 13 stycken i teamet och har dessutom fått ett rykte om att vara experter på färg.

- Är man inte en färgnörd när man börjar här så blir man det, säger Ida som också är färgtekniker för Schwarzkopf. Vi delar med oss otroligt mycket av våra recept och vad vi gör och det är också det som gör det roligt. Det handlar inte om att man inte kan själv, men att få nya perspektiv och utvecklas genom att höra hur andra tänker.

Ryktet har spridit sig runt om i Göteborg och färgkunderna är många. Via Instagram publicerar de sina verk som inspirerar kunderna att våga sig utanför sin comfort zone.

- Vi har enormt mycket blonda kunder, alla typer av balayage i både pastelltoner och grått oavsett om det är sommar eller vinter, säger Rebecka. Vi lägger upp mycket på Instagram och har många följare. Det gör också att även de kunder som man aldrig trodde skulle våga göra något annorlunda helt plötsligt vill prova till exempel grönt eller lila.

Ida avslutar:

- Vi får göra jättemycket roliga jobb eftersom vi har byggt upp det förtroendet hos kunderna. De litar på att vi gör ett bra jobb.

Spana in Bonbon på Instagram @bonbongbg

Text: Camilla Svensson

Foto: Linn Carlson




Rating
De färgade stjärnor anger betyg i denna artikel. Om du har en profil och har loggat in - kan du klicka på en stjärna och gi betyg som du tyckar är rätt
De färgade stjärnor anger betyg i denna artikel. Om du har en profil och har loggat in - kan du klicka på en stjärna och gi betyg som du tyckar är rätt
De färgade stjärnor anger betyg i denna artikel. Om du har en profil och har loggat in - kan du klicka på en stjärna och gi betyg som du tyckar är rätt
De färgade stjärnor anger betyg i denna artikel. Om du har en profil och har loggat in - kan du klicka på en stjärna och gi betyg som du tyckar är rätt
De färgade stjärnor anger betyg i denna artikel. Om du har en profil och har loggat in - kan du klicka på en stjärna och gi betyg som du tyckar är rätt
De färgade stjärnor anger betyg i denna artikel. Om du har en profil och har loggat in - kan du klicka på en stjärna och gi betyg som du tyckar är rätt
Klicka på det antal stjärnor du tycker att artikeln borde ha

Tipsa en vän     Kommentar / Betyg




 
 






Trudes Frisörer i Sundsvall - Birsta City

Välkommen till vår salong i Birsta City, Sundsvall. Här möts du av välutbildade frisörer som erbjuder dig det senaste vad gäller klipp, färg, permanent, hårförlängning och mycket mer. Hos oss hittar du Norrlands största frisörshop med alla kända produktmärken.
Välkommen till vår salong i Birsta City, Sundsvall. Här möts du av välutbildade frisörer s...
Læs mere

Urval av artiklar från brevlådan

Färgar håret när man ammar - farligt?

hej är det farligt för barnet om man färgar/bleker håret när man ammar? tack på förhand! mvh lina
Läs mer

Blekningsprodukter

Heej!
Jag har en fråga:jag har innan andvänt Viva brilliant blekning blonde till min utväxt..men fick en chock när jag skulle köpa den igen,den sorten har dom slutat sälja nu..jag har sån panik nu..vad finns det som är liknande den blekningen o köpa?

För många år sen var jag hos en frisör i jönköping o han förstörde mitt hår o pigmenten försvann i mitt hår..

jag anmälde honom men det vart inget med det sen..

Är så tacksam för svar omgående..tack så mkt på förhand..

mvh anki Tranås

Ps.skickar med en bild så du kan se mitt hår..
Läs mer

Gå till en frisör

hejsan! JAG HAR EN F¨ÅGA ER? JAG HAR NU BRUNT FÄRGAT HÅR MEN ANNARS JAG HAR BRUNT VILLE BARA HA LITE MER GLANS MEN NU VILL JAG HA BLOND HÅR MEN VETT INTE MED VILKET FÄRG SKA JAG BÖRJA FÖRST VILKET NUMMER I VILKET FÄRG OM JAG VILL BLI BLOND OM NI HAR NÅGON FÖRSLAG HOPPAS JAG ATT NI SKRIVER SNART TACK
Läs mer

Platt eller vågigt hår?

Hej,Jag har en fråga angående mitt hår som jag alltid sett som "rakt" och jobbat med det så. Sanningen är att det är överhåret som är rakt, medan underhåret gärna lockar, vågar sig. Rakt avklippt har jag alltid velat ha det men det har kännts triangelformat, pga av vågorna, topparna helt olika på på ena sidan av huvudet(inåt/utåt). Nu har jag själv klippt upp det lite, lite o det blev mkt bättre. Ska jag försöka krama fram vågor, klippa upp det lite till (hos frisör), eller platta underhåret för att ha det rakt(sliter väl?). Svårt veta med vågigt hår vad som är bäst? Mvh Elin
Läs mer




















Email
lösenord
Kom ihåg lösenord
Omröstning

Hur många stylingprodukter använder du?
Ingen
1 produkt
2 produkter
3 eller flera

Namn
Email



Här kan du fråga och få svar om hår och skönhet
Jessica Davinski
Jessica Davinski
Hår Expert
Fråga
Mats Ingers
Mats Ingers
Hår Expert
Fråga

 
VIVIVIVIVVIVI