Hair.dk Danmarks bedste hår og mode portal
arrow
dotted_line

banner


dotted_line


L’Oréal Professionel kombinerar sin passion för mode med banbrytande teknologi för att kunna erbjuda dig en rad högt utvecklade produkter som tillfredställer dina behov.

Kérastase är förstklassig lyxig hårvård när den är som bäst, och sedan 1964 har L'Oreal Advanced Research valt den mest avancerade tekniken till Kérastase Collection.

TIGI strävar efter att överträffa förväntningarna och samtidigt bekräfta vilka de är. Bed Head är till för de trendiga, nyskapande och unga, Catwalk är till för de klassiska, eleganta, stilrena och S-faktor, som är en lyxhårvårdsserie.

Sebastian har åtskilliga hårvårds- och stylingprodukter till olika hårtyper, personligheter och behov.

Matrix är ett av USA’s ledande märke inom hårvårdsprodukter. Det grundades redan under 1980-talet av Arnie och Sydell Miller,

Farouk Systems fantastiska hårvårdsprodukter är baserat på silkesproteiner från silkeslarvens kokonger. Biosilk erbjuder en komplett rad av produkter till alla hårtyper och behov, som rensar, vårdar och stylar.

System Professional erbjuder individuella hårvårdsprodukter till utvalda salonger över hela världen. Resultatet av intensiv forskning har lett till ett speciellt anpassat hårvårdskoncept.

HH Simonsen har omfattande erfarenhet inom frisörbranschen och levererar en mängd olika produkter till frisörsalonger, dessutom har de också gjort vissa produkter till konsumenter.

Den fantastiska KEVIN.MURPHY serien har utvecklas av mannen med samma namn, Kevin Murphy, en av världens mest kända stylister.

Scruples har i över 25 år tillhandahållit ett omfattande utbud av vårdande produkter till alla typer av hår.

Australiensiska hårvårdsprodukter med allt från vårdande produkter till unika produkter för extrem hårstyling.

American Crew är marknadsledare inom hårvax. American Crew erbjuder en professionell serie av exklusiva vax till män och varumärkets passion ligger i deras engagemang till groomingprodukter.

NIOXINs hårvårdsserie behandlar huvudbottnen och hårstråt samt optimerar dermed hårets tjocklek.

Redken är kända för sin omfattande kunskap om hårets struktur, som har baseras på flera decennier av vetenskaplig forskning och utveckling.

Maria Nila Stockholm erbjuder lyxig färgvård till frisörer i hela världen. Allting framställs i fabriken belägen i Sverige.

Alterna är ett av marknadens lyxigaste hårvårds- och stylingvarumärken.

Orofluido är lyxiga och läckra produkter för vård av ditt hår.

KC Professional finns hos Headbrands Sverige.

Goregous finns hos Headbrands Sverige

1983 skapade den japanska make-up artisten märket Shu Uemura som sedan expanderade internationellt inom tre olika produktområden: make-up, hudvård och professionella accessoarer.

If you love your haircolour, choose no other.

Dreadheads förhandlar allt för dig som har eller önskar att få dreadlocks.

Pungvax från Dick Johnson. En superpopulär och viral produkt! Pungvax är en rolig produkt, men inte ändå en vits.

Provexin®A100HF gel innehåller ämnen som skapar gynnsamma tillväxtbetingelser vid håravfall som beror på androgen alopeci. Provexin®A100HF innehåller 1,5-pentanediol som genom att öka vattenhalten i det yttersta hudlagret fungerar som ett lösningsmedel för ämnen som kan blockera hårsäcken, bland annat döda hudceller och talg som utsöndras från körtlar i hårsäcken. Provexin®A100HF innehåller också näringsämnen som bidrar till förbättra förutsättningarna för hårtillväxt.



01-10-2018 16:49 Læs artiklen på Dansk 
Guy Tang - Att våga vara sig själv

Guy Tang - Att våga vara sig själv

 Han har 1,8 miljoner prenumeranter på sin YouTube-kanal, 2,1 miljoner följare på Instagram och en egen professionell färgserie vid namn #mydentity. Hair Magazine träffade kungen av färg – Guy Tang – på Frisöreventet i Malmö.


- Framgång är när du vet vem du är. När du vet vem du är har du makten och modet att skapa allt du drömmer om, och ingen kan stoppa dig.



Guy Tang på scen på Frisöreventet i Malmö.

Guy Tang står på scen och inspirerar hundratals frisörer under Frisöreventet i Malmö. Han rör sig naturligt på scen och det märks, att han älskar att stå där. Förutom att inspirera, utbilda och promovera sin nya färgserie förmedlar Guy något mer till publiken. En önskan om att alla ska omfamna sig själva och utvecklas till sitt bästa jag. Att hitta sin #mydentity.

Det är andra gången Guy besöker Sverige tillsammans med Baldacci och han kommer tillbaka snart igen.

- Jag älskar Sverige och att träffa alla hairbesties här. Alla är så snälla, visar hänsyn och ställer frågor. Jag känner mig väldigt avslappnad här även om det är väldigt kallt jämfört med Los Angeles.



Guy Tang på scen på Frisöreventet i Malmö. Guy Tang har fans över hela världen och han älskar att ta sig tid till dem. 

Att slappna av och ta det lugnt är annars något som Guy oftast inte har så mycket tid till. De internationella showerna blandas med utbildningar runt om i USA. Däremellan gör han nya utbildningsvideor till sin YouTube-kanal, besöker labbet för att utveckla nya färger till sin egen färgserie #mydentity och svarar på frågor på sociala medier, dygnet runt.

- Jag reser varje vecka. Det är påfrestande såklart men det är också kul!

Att skapa #mydentity

Det lyser i ögonen när Guy får möjlighet att berätta om sin nya serie. Han har själv varit med och utvecklat serien från grunden och det tog ungefär ett och ett halvt år från idé till färdig produkt.

- Jag ville skapa en färgserie som stärker frisörerna kulturellt, som stöttar dem som människor. Många frisörer har jobbat i 25 år och detta är ett nytt sätt att tänka på som kan ge ny energi. Jag gjorde roséguld redan 2011 men då behövde jag blanda flera olika färger, och skapa olika lager för att få till rätt ton och det var svårt att stabilisera den. Färgerna i #mydentity är färdigblandade i trendsättande nyanser.

Han har själv har varit med i alla steg i processen och just att utveckla nya produkter är bland det bästa han vet. Det ligget mycket jobb bakom eftersom de inte alltid blir som han har tänkt sig direkt. Det är en lång process att skapa och utveckla till perfektion. Guy är också mannen bakom namnet och utvecklingen som är kopplad till serien.

- Det är viktigt att erbjuda en helhetsupplevelse och utbildningen bakom #mydentity är mer kraftfull än något annat. Jag publicerar en gratis video i veckan på YouTube och även om det kräver mycket arbete har jag aldrig missat en vecka.

Förutom utbildningsvideorna turnerar Guy och hans team land och rike runt samtidigt som de delar med sig av recept, tips och råd på både Facebook och Instagram.



Guy delar gärna med sig av recepten för att få till de kreativa färgerna både på scen och sociala medier.

En talkshow

Guy beskriver sin YouTube-kanal som en talkshow som kretsar kring hårfärg. Det är en blandning mellan en utbildningsplattform och en videoblogg. Det var faktiskt på YouTube som allt började.

- Min YouTubekanal var framförallt en livsstils-vlogg först. Jag postade det första inlägget redan 2008 men jag har tagit ner de gamla inläggen eftersom jag har utvecklats mycket sedan dess.

Nu har han 1,8 miljoner prenumeranter på sin YouTube-kanal och 2,1 miljoner följare på Instagram. Det är få som kan mäta sig med hans framgång i sociala medier och när han är ute på turné är det många som ber om råd kring just detta. Det viktigaste rådet han kan ge är att välja kanal efter syfte. Instagram är bra för att inspirera, YouTube är en bra utbildningskanal och Facebook effektivt för att bygga en stark kundrelation.

- Jag får en närmare relation till människor på Facebook. Där har jag möjlighet att skriva långa inlägg och kommunicera på ett annat sätt. På Instagram handlar det mer om emojis – hjärta, #beautiful, #iloveit, #rosegold… På Facebook ber folk om råd i mycket högre utsträckning.

Ariana, Guys bästa vän och en del av hans Global Creative Team, har suttit tyst under hela intervjun. Samtidigt som vi har pratat om Sverige, #mydentity, turnéliv och annat har hon svarat på frågor online och uppdaterat de sociala medierna. Hon följer med Guy på resorna över hela världen och stämmer in i hans observation kring de olika medierna.

- När vi umgås med modellerna backstage håller de alltid på med sina telefoner, säger hon. När de går in på Instagram scrollar de bara, eventuellt tar de en screenshot, men på Facebook stannar de till om de hittar något intressant, klickar vidare in på länken och läser.



#starstruck – Även chefredaktör Camilla fick en idolbild med Guy Tang efter intervjun.

Att hålla balansen

Även om det är Guy Tangs namn som visas utåt skulle han inte klara av att göra det han gör utan hjälp från sitt kreativa team och sina närmaste vänner. Det är svårt att hålla balansen i en så hektisk tillvaro och Guy erkänner att han inte heller håller balansen, det här är hans passion och det är det 24/7. Dock har han ett par knep för att slappna av och få ny energi.

- Jag älskar att gymma. Det är inte alltid lätt att hinna med och ibland tränar jag klockan två på natten, men jag måste träna. Om jag har en ledig dag spenderar jag den gärna genom att sova, få massage, gå på bio och gå i shoppingcenter. Jag försöker också att spendera så mycket tid som möjligt med så många som möjligt. Det som är bra med dagens telefoner är att även när vi inte hinner ses på Face-Time kan man alltid skicka ett sms eller hålla sig uppdaterad via sociala medier, var man än är i världen.

Sociala medier och den digitala utvecklingen har förändrat mycket i vårt dagliga liv till det positiva men det har också öppnat upp helt andra möjligheter även för negativa krafter. Något Guy upplever då och då.

- Det pågår mycket mobbing på sociala medier. Folk skriver saker online som de aldrig skulle våga säga om man mötte dem ansikte mot ansikte. Det är sorgligt att det finns så många människor som drivs av negativitet. En person som är nöjd med sig själv skulle aldrig göra något sådant, de är för upptagna med att göra roliga saker och att vara framgångsrika människor. Ingen är perfekt så när någon är negativ mot mig så omfamnar jag deras osäkerhet och förlåter dem.



Dessa looker skapades av Guy Tang och hans team under besöket i Sverige.

Håraktivist

Att omfamna och förlåta någon som sårar en är en stor utmaning och uppoffring men idén att alla är olika och ingen är perfekt är något som Guy har jobbat för att lyfta fram hela livet.

- Jag är en håraktivist! Min passion är att utmana och bryta stereotyper. Oavsett ursprung, storlek eller utseende har vi alla något som har gjort oss osäkra på oss själva någon gång i livet eftersom samhället säger att vi ska vara på ett visst sätt. När jag växte upp i Oklahoma var jag annorlunda för att jag vara asiat och jag blev retad för det hela min uppväxt. Skönhet kommer i så många olika former och som kolorist vill jag kunna färga rött, grönt, rosa och olika typer av blonda nyanser.

Inspiration i regnbågens alla färger

Genom sitt arbete får Guy inte bara själv färga i alla regnbågens färger, han inspirerar även andra till att våga bryta normer och hitta sig själva och växa som individer. På frågan om vad han är mest stolt över i sin karriär blir svaret:

- Just nu är jag mest stolt över att ha skapat #mydentity men generellt så är jag väldigt stolt över mitt team och att jag har möjlighet att få människor att växa och få andra att må bra. Jag träffar hairbesties över hela världen som berättar att när de ibland känner sig ensamma så blir de glada av att se mina videor. Just det att göra människor glada, det gör mig riktigt stolt.

Guy Tangs positiva energi smittar verkligen av sig och hans förmåga att glädja andra är verkligen något att vara stolt över.

Guy Tangs marknadsföringstips online och offline:

• Skapa en professionell Facebook Business-sida och uppmana dina kunder att checka in på Facebook när de är i salongen. På så sätt får ditt namn spridning till din kunds lokala kontakter.

• Be dina kunder att skriva omdömen om dig och ge dig stjärnor på Facebook och andra jämförelsessajter.

• Ge dina kunder incitament för att rekrytera fler kunder till salongen. Till exempel kan du ge dem en produkt eller en extra behandling som tack för varje ny kund de rekryterar. På så sätt känner de sig speciella.

• Använd Instagram för att inspirera andra och dela med dig av nyttiga tips och tricks. Låta antalet följare växa organiskt. Satsa dock inte enbart på Instagram, för att få fler kunder är det viktigare att ha en professionell Facebooksida.

Text: Camilla Svensson

Foto: Camilla Svensson och Guy Tang

Du har väl inte missat att Guy Tang kommer tillbaka till Sverige den 11-12 februari 2018?




Rating
De färgade stjärnor anger betyg i denna artikel. Om du har en profil och har loggat in - kan du klicka på en stjärna och gi betyg som du tyckar är rätt
De färgade stjärnor anger betyg i denna artikel. Om du har en profil och har loggat in - kan du klicka på en stjärna och gi betyg som du tyckar är rätt
De färgade stjärnor anger betyg i denna artikel. Om du har en profil och har loggat in - kan du klicka på en stjärna och gi betyg som du tyckar är rätt
De färgade stjärnor anger betyg i denna artikel. Om du har en profil och har loggat in - kan du klicka på en stjärna och gi betyg som du tyckar är rätt
De färgade stjärnor anger betyg i denna artikel. Om du har en profil och har loggat in - kan du klicka på en stjärna och gi betyg som du tyckar är rätt
Artikel inte betygsatt ann - Klicka på det antal stjärnor du tycker att artikeln borde ha

Tipsa en vän     Kommentar / Betyg






Trudes Frisörer i Åre

Fjälltrakter för välbefinnande. Välkommen till Trudes Frisörer i Åre. Här arbetar välutbildade frisörer och makeup-artister, som har koll på alla trender inom sina respektive yrkesområden. Vi erbjuder de flesta typer av behandlingar när det gäller klippningar, färgningar och permanent.
Fjälltrakter för välbefinnande. Välkommen till Trudes Frisörer i Åre. Här arbetar välutbil...
Læs mere



Trudes Frisörer i Norrköping

Välkommen till vår salong i Hageby Centrum här i Norrköping. Här möts du av välutbildade frisörer som erbjuder dig det senaste vad gäller klipp, färg, permanent, hårförlängning och mycket mer. Hos oss hittar du även en fulladdad frisörshop med alla kända produktmärken.
Välkommen till vår salong i Hageby Centrum här i Norrköping. Här möts du av välutbildade f...
Læs mere

Urval av artiklar från brevlådan

Vilken nyans skall jag ha?

Hej! Jag vill färga mitt går men är lite osäker på vilken färg. Innan har jag alltid färgat svart eller mörkröd då jag känner mig bekväm i mörkt. Men nu vill jag prova på en ljus färg, men jag vet inte riktigt hur ljust jag kan prova. Jag vill att det ska se bra ut såklart, jag är inne på någon ljusbrun eller sandfärgat. Just nu är min hårfärg kastanjebrunt med lite röda nyanser. Min hudfärg i ansiktet är mediumljus, jag har mörkbruna ögon och mina ögonbryn är mellanbruna i färgen.Är det möjligt att förställa sig lite om vad jag skulle passa i för färg? Eller jag ska testa toning och avgöra? Mvh, Elin.
Läs mer

Få ljusbrunt hår

Hejhej, såhär är det.. Min naturliga hårfärg är ljusbrun och jag har färgat det till mörkbrunt, nästan svart. Så nu vill jag få tillbaka min vanliga hårfärg, vet att det inte kommer bli exakt men ungefär. Lite mer åt det blonda hållet. Så jag vet inte hur jag ska göra? Jag har gått till frisör men de säger att det kommer bli rödaktigt.. Så jag vill då färga själv och jag vet inte vilken färg jag ska köpa då. HJÄLP MIG
Läs mer



Heej, jag är en kille 19 år gammal och känner att mutt hår blir tunnare och tunnare börjar tappa hår så tidigt fast ja sällan andvänder wax. Men ja funderar på att köpa schampo mot håravfall. Eller borde jag köpa schampo som ger volum och tjockare hår eller är det samma schampo? Blir det resultat? Blir man beroende? Mvh
Läs mer

Hur långt är långt hår?

Vad räknas som långt hår hos frisören generellt sett? Ned till axlarna? Armhålan? Bysten?
Läs mer




















Email
lösenord
Kom ihåg lösenord
Namn
Email



Här kan du fråga och få svar om hår och skönhet
Jessica Davinski
Jessica Davinski
Hår Expert
Fråga
Mats Ingers
Mats Ingers
Hår Expert
Fråga

 
VIVIVIVIVVIVI