Hair.dk Danmarks bedste hår og mode portal
arrow
dotted_line

banner


dotted_line


Kérastase är förstklassig lyxig hårvård när den är som bäst, och sedan 1964 har L'Oreal Advanced Research valt den mest avancerade tekniken till Kérastase Collection.

TIGI strävar efter att överträffa förväntningarna och samtidigt bekräfta vilka de är. Bed Head är till för de trendiga, nyskapande och unga, Catwalk är till för de klassiska, eleganta, stilrena och S-faktor, som är en lyxhårvårdsserie.

Sebastian har åtskilliga hårvårds- och stylingprodukter till olika hårtyper, personligheter och behov.

Matrix är ett av USA’s ledande märke inom hårvårdsprodukter. Det grundades redan under 1980-talet av Arnie och Sydell Miller,

Farouk Systems fantastiska hårvårdsprodukter är baserat på silkesproteiner från silkeslarvens kokonger. 
CHI har hårvårds- och stylingprodukter till alla hårtyper och hårfärger.

Med Sassoon Professional har Sassoon Creative Team utvecklat en holistisk serie av hårvårds- och stylingprodukter som lever upp till Sassoons filosofi om att arbeta med hår i dets naturliga tillstånd,

System Professional erbjuder individuella hårvårdsprodukter till utvalda salonger över hela världen. Resultatet av intensiv forskning har lett till ett speciellt anpassat hårvårdskoncept.

Wella är en förande leverantör av hårvårds- och stylingprodukter till frisörer. De utvecklar ständigt nya produkter i tätt samarbete med frisörerna.

HH Simonsen har omfattande erfarenhet inom frisörbranschen och levererar en mängd olika produkter till frisörsalonger, dessutom har de också gjort vissa produkter till konsumenter.

Scruples har i över 25 år tillhandahållit ett omfattande utbud av vårdande produkter till alla typer av hår.

Australiensiska hårvårdsprodukter med allt från vårdande produkter till unika produkter för extrem hårstyling.

Revlon Professional är en stor internationell producent av hårprodukter. Revlon kännetecknas av hög kvalitet och ”value for money”.

American Crew är marknadsledare inom hårvax. American Crew erbjuder en professionell serie av exklusiva vax till män och varumärkets passion ligger i deras engagemang till groomingprodukter.

NIOXINs hårvårdsserie behandlar huvudbottnen och hårstråt samt optimerar dermed hårets tjocklek.

Maria Nila Stockholm erbjuder lyxig färgvård till frisörer i hela världen. Allting framställs i fabriken belägen i Sverige.

Framesi är en italiensk producent av unika hårvårdsprodukter. Produkterna skapas som en kombination av italienska traditioner och avancerad teknik.

d:fi är en produktserie som komplimenterar det oförutsägbarta modet som ständigt förändras.

Orofluido är lyxiga och läckra produkter för vård av ditt hår.

KC Professional finns hos Headbrands Sverige.

Goregous finns hos Headbrands Sverige

Bella Nova finns hos Headbrands Sverige.

1983 skapade den japanska make-up artisten märket Shu Uemura som sedan expanderade internationellt inom tre olika produktområden: make-up, hudvård och professionella accessoarer.

If you love your haircolour, choose no other.

Pungvax från Dick Johnson. En superpopulär och viral produkt! Pungvax är en rolig produkt, men inte ändå en vits.

Provexin®A100HF gel innehåller ämnen som skapar gynnsamma tillväxtbetingelser vid håravfall som beror på androgen alopeci. Provexin®A100HF innehåller 1,5-pentanediol som genom att öka vattenhalten i det yttersta hudlagret fungerar som ett lösningsmedel för ämnen som kan blockera hårsäcken, bland annat döda hudceller och talg som utsöndras från körtlar i hårsäcken. Provexin®A100HF innehåller också näringsämnen som bidrar till förbättra förutsättningarna för hårtillväxt.



09-21-2018 14:11 Læs artiklen på Dansk 
Rymd och lyx i Axus nya salong

Rymd och lyx i Axus nya salong

Efter att ha lanserat en egen produktserie och drivit flera mindre salonger kände Antonio att det var dags att öppna något större. Resultatet blev en lyxig flagship-salon, Antonio Axu Salon, i Stockholm som öppnade i våras.


Den stora kristallkronan i taket sätter stilen för hela salongenDen stora kristallkronan i taket sätter stilen för hela salongen.

– Jag har ofta gått förbi lokalen som salongen nu ligger i och tänkt att den hade varit helt perfekt för en salong, berättar Antonio.

Vid ett tillfälle för två år sedan kom lokalen äntligen ut till försäljning och Antonio lade ett bud men fick efter en intensiv budgivning till slut släppa drömmen om den gamla biografen på Sibyllegatan i Stockholm. Han började istället titta på andra lokaler och koncept.

– Jag tittade på andra möjligheter och kände att det var bra att låta det ta lite tid då besluten om att öppna mina andra salonger har tagits ganska snabbt, men sedan såg jag av en slump att lokalen låg uppe till försäljning igen och då slog jag till direkt.


Reaktionerna har hittills varit enbart positiva och kunderna älskar den nya salongen.Reaktionerna har hittills varit enbart positiva och kunderna älskar den nya salongen.

Från biograf till lyxsalong

Det är inte speciellt svårt att förstå varför Antonio fastande för lokalen. Den är centralt belägen mitt i hjärtat av Östermalm i Stockholm och har tack vare sin rika historia som gammal biograf en härlig och luftig atmosfär.

– Eftersom lokalen har ett historiskt värde fick vi inte renovera helt fritt, vilket inte spelade någon roll då vi ville behålla dessa element som också bidrar till att ge lokalen karaktär. Ett exempel på detta är trappan som binder samman de två våningsplanen.


Salongen på Sibyllegatan i Stockholm, var tidigare en biograf.Salongen på Sibyllegatan i Stockholm, var tidigare en biograf.

När salongen skulle inredas kontaktade Antonio två inredare som han hade upptäckt på Instagram. Han fastande för deras fina stil som kändes som en perfekt matchning för den nya salongen. Inspirationen är hämtad från europeiska lyxsalonger och har en ljus bas som mixas med mörkare träslag, gulddetaljer och mjuka sammetsmöbler i pudertoner.

– Jag ville inte att det skulle kännas så himla skandinaviskt utan lite lyxigare och mer exklusivt. Kristallkronan sätter tonen för hela inredningen, poängterar Antonio. För att behålla den luftiga atmosfären valde Antonio att endast ha tio platser i salongen trots att den skulle kunna rymma många fler. – Vi värnar verkligen om den luftiga känslan och har därför valt att inte maximera antalet stolar. Ett annat exempel på det är vår stora entré som direkt ger en härlig och välkomnande känsla.


Den nyöppnade salongen blir Antonios tredje. Sedan tidigare ligger han bakom Axu Dry Bar och Axu Colour Bar i Stockholm samt den egna produktlinjen som säljs på Åhléns.Den nyöppnade salongen blir Antonios tredje. Sedan tidigare ligger han bakom Axu Dry Bar och Axu Colour Bar i Stockholm samt den egna produktlinjen som säljs på Åhléns.


– Vi värnar verkligen om den luftiga känslan och har därför valt att inte maximera antalet stolar, berättar Antonio.– Vi värnar verkligen om den luftiga känslan och har därför valt att inte maximera antalet stolar, berättar Antonio.

Salongen är den sista pusselbiten

– Det har alltid varit viktigt för mig att inte växa för snabbt och anpassa allting efter både mina kunder och mig själv, vilket också är anledningarna till varför jag har väntat tills nu med att öppna en egen, stor salong, berättar Antonio.

Han menar att i takt med att varumärket har vuxit och etablerat sig har både hans kundkrets och Antonio själv utvecklats. Tidigare i hans karriär tyckte Antonio att det var coolare med en urban källarlokal, medan det idag varken skulle fungera för honom, varumärket eller hans kunder. Förväntningarna på ett besök hos honom är idag större.


När salongen skulle inredas kontaktade Antonio två inredare som han hade upptäckt på Instagram.När salongen skulle inredas kontaktade Antonio två inredare som han hade upptäckt på Instagram.

– Mina kunder förväntar sig och förtjänar bara det allra bästa, speciellt med den prisbild vi har blir det extra viktigt att vi alltid levererar en unik upplevelse och personlig service. Om en kund exempelvis vill dricka champagne så får den självklart det. Den nyöppnade salongen blir Antonios tredje. Sedan tidigare ligger han bakom Axu Dry Bar och Axu Colour Bar i Stockholm samt den egna produktlinjen som säljs på Åhléns.

– Salongen talar verkligen för sig själv och trots att det inte varit min största dröm att öppna en stor salong så känns varumärket nu komplett. Det här var sista stenen som nu kommit på plats, ett delmål för både mig och varumärket som nu har blivit verklighet.

För att finansiera salongen har Antonio belånat sin privata lägenhet och han vill tipsa andra frisörer om att det kan finnas många olika vägar att gå för att förverkliga drömmen om en egen salong.

– Nu måste jag bara klippa, klippa, klippa för att få det att gå ihop, skrattar Antonio.

Text: Hanna Cronsjö

Foto: Mikael Sjöberg





Rating
De färgade stjärnor anger betyg i denna artikel. Om du har en profil och har loggat in - kan du klicka på en stjärna och gi betyg som du tyckar är rätt
De färgade stjärnor anger betyg i denna artikel. Om du har en profil och har loggat in - kan du klicka på en stjärna och gi betyg som du tyckar är rätt
De färgade stjärnor anger betyg i denna artikel. Om du har en profil och har loggat in - kan du klicka på en stjärna och gi betyg som du tyckar är rätt
De färgade stjärnor anger betyg i denna artikel. Om du har en profil och har loggat in - kan du klicka på en stjärna och gi betyg som du tyckar är rätt
De färgade stjärnor anger betyg i denna artikel. Om du har en profil och har loggat in - kan du klicka på en stjärna och gi betyg som du tyckar är rätt
Artikel inte betygsatt ann - Klicka på det antal stjärnor du tycker att artikeln borde ha

Tipsa en vän     Kommentar / Betyg






Make By Amm

En trevlig salong i Kopparberg som erbjuder allt inom hår och make-up!
En trevlig salong i Kopparberg som erbjuder allt inom hår och make-up!...
Læs mere




Urval av artiklar från brevlådan

Förslag på klippning

Hej jag har numera kort mörkbrunt rakt hår, men tycker att frisyren är svår att låta håret växa ut utan att det ser ut som en potta på skallen. Upptill är håret ca 1 dm och vid nacke och öron är det 3-4cm. Jag ska till frissan efter påsk och undrar om ni har något förslag om hur jag ska klippa mig. Ska jag klippa det jämnkort för att lättare kunna låta det växa ut? Glad Påsk Petra från Norr
Läs mer

Hårpuder till fett hår

Hej, Vad gör jag om jag får fett hår om jag inte tvättar håret varje dag? Jag vet att man inte ska tvätta håret varje dag, men då jag är tjej och vill ha fräscht hår varje dag så måste jag ju det. När jag tar en slapphelg och inte tvättar håret på några dagar blir det fett och väldigt ofräscht. Några goda råd? Mvh L
Läs mer

Permanenta hår

Hej! Jag är ganska sugen på att permanenta mitt hår. Jag har gjort det förut, men då hade jag längre hår. Nu är mitt hår axellångt och uppklippt, kortaste partiet är kanske 10 cm. Luggen är lika lång. Bilden är 3 månader gammal, håret är åtminstone 2 cm längre nu. Jag bara undrar hur pass stor volym det kommer bli om jag permanentar det? Det jag är rädd för är att det kommer bli så krulligt att håret blir jättekort och sitter som en hjälm runt huvudet. MVH/Linnea
Läs mer

Hårförlängningar

Hej Linda Jag undrar vilket hår du jobbar med i hårförlängningar? Jag har tittat på löshår i olika butiker men vet inte om det är så bra. Jag vet inte om mitt hår tåler extensions om det inte skulle fungera, kan jag använda någon form av hår med clips? Jag läste att du gjorde idol, jag tyckte att alla var så fina. vad hade du där? mvh Anna
Läs mer




















Email
lösenord
Kom ihåg lösenord
Namn
Email



Här kan du fråga och få svar om hår och skönhet
Jessica Davinski
Jessica Davinski
Hår Expert
Fråga
Mats Ingers
Mats Ingers
Hår Expert
Fråga

 
VIVIVIVIVVIVI